Jak stworzyć ofertę salonu kosmetycznego

Jak stworzyć ofertę salonu kosmetycznego, która wywoła “efekt wow” u nawet najbardziej wymagających klientów? Możesz powiedzieć – “To niemożliwe, przecież niemal każdy gabinet dysponuje takimi samymi sprzętami, umożliwiającymi wykonanie określonych zabiegów”. Istnieją jednak niuanse, które mogą pozytywnie wpłynąć na postrzeganie Twojej oferty przez klientów. O co dokładnie chodzi?

Kto pyta – nie błądzi: nie bój się konsultować ofertę z potencjalnymi klientami

Niektóre właścicielki salonów kosmetycznych tworzą ofertę nie “pod klienta”, a na podstawie bliżej nieokreślonych, często przypadkowych kryteriów. Głęboko wierzymy, że Ty, przy tworzeniu oferty, korzystasz z opinii osób, które powinny być dla Ciebie najważniejsze, czyli klientów. Jeżeli Twój salon funkcjonuje już na rynku, masz ułatwione zadanie. Wystarczy, że zapytasz obecne klientki, co by powiedziały na nowe zabiegi i czy byłyby skłonne z nich skorzystać. Możesz też zadać takie pytanie na swoim fanpage-u na FB albo stworzyć ankietę i przesłać ją w ramach mailingu.

Co, jeśli Twój gabinet dopiero zaczyna działalność? Wtedy warto zapytać znajomych, co o tym sądzą. A może masz koleżankę, posiadającą już własny biznes i mogłaby Ci pomóc – podpytać swoich klientów? Sposobów na to jest naprawdę wiele – wystarczy wybrać jeden/kilka z nich i spróbować. To kosztuje Cię tylko chwilę, a może mieć realny wpływ na jakość oferty Twojego salonu.

Przeanalizuj działania konkurencji – może znajdziesz gdzieś niszę?

Rekomendujemy Ci, żebyś trzymała rękę na pulsie i na bieżąco przyglądała się działaniom innych salonów kosmetycznych w Twojej okolicy. Dlaczego? Być może zauważysz, że np. żaden z nich nie oferuje zabiegu, o który pytają Cię ostatnio coraz częściej klientki. Jeżeli zainwestujesz we wprowadzenie takiej usługi, masz szansę promować się jako salon, który podąża za najnowszymi trendami w branży. Albo inaczej – przychodzą do Ciebie klientki, skarżące się na to, że wszystkie salony w mieście (w tym i Twój) są otwarte tylko do 18? Jeżeli możesz sobie na to pozwolić – zmodyfikuj godziny pracy i otwieraj gabinet później, a pracuj dłużej. Znajdź niszę, pomyśl nad swoją ofertą – zrób wszystko, żeby była ona jedyna w swoim rodzaju.

Dostosuj ofertę do swoich umiejętności i warunków lokalowych

Łatwo jest stworzyć ofertę, która obejmie np. wszystkie rodzaje stylizacji paznokci, podstawowe zabiegi na twarz oraz ciało. Na papierze wszystko będzie wyglądało fantastycznie, ale czy rzeczywiście możesz sobie pozwolić na tak szeroki zakres działań? Czy masz wystarczające umiejętności, aby wykonywać te wszystkie zabiegi na tyle dobrze, żeby klienci wracali do Twojego salonu kosmetycznego? Druga sprawa – czy posiadasz wystarczającą ilość miejsca na sprzęty, niezbędne do wykonania tych usług? Co w sytuacji, gdy choć na jedno z tych pytań odpowiesz przecząco? Ulotki będą już wydrukowane, potencjalne klientki – powiadomione, a Ty tylko stracisz czas i pieniądze na budowanie oferty od nowa…

Postaw na jakość!

Ta rada jest tak właściwie sumą wszystkich poprzednich. Czasami lepiej oferować mniej, ale bardziej wyspecjalizowanych zabiegów. Skup się na tym, co umiesz najlepiej, i promuj się jako gabinet, który stawia na jakość! Pamiętaj, że wyniki Twojej pracy budują Twój wizerunek. Co z tego, że oferta będzie szeroka, skoro Ty zaczniesz być postrzegana jako osoba, która zajmuje się wszystkim, a zna się na…niczym? Czujesz się najmocniejsza w stylizacji paznokci? Skup się na tym, a do innych zabiegów znajdź specjalistki w tym zakresie.

Widzisz potrzebę poszerzenia oferty? Zatrudnij pracownika lub poszukaj wspólniczki

No właśnie… Jeśli posiadasz nieco większy lokal, warto podnająć go innym fachowcom – np. masażystce czy kosmetologowi. Pamiętaj, że te osoby mogą mieć już swoją bazę klientów, którzy być może zaufają również Tobie? Możesz wejść w kooperatywę z jedną/dwoma dodatkowymi osobami i wspólnie stworzyć szeroką ofertę, bez obaw o jej niską jakość. Połączcie Wasze siły, działając dla dobra swoich klientów. W końcu wraca tylko zadowolony klient. Nieusatysfakcjonowany napisze (w najlepszym przypadku) negatywną opinię na Twoim fanpage-u na FB…

Oferta salonu kosmetycznego – zadziwiaj zakresem, zachwycaj jakością usług

Jeśli chcielibyśmy podsumować wszystkie powyższe rady, generalna zasada mogłaby brzmieć następująco – stwórz ofertę, która będzie unikatowa i fachowa. Zabiegi, które w niej umieścisz, powinny być wykonywane przez osobę, która się na tym zna (Ciebie i/lub Twojego pracownika). Oferta nie musi być bardzo szeroka – powinna za to odpowiadać na potrzeby klientek. Sukces osiągniesz jedynie wtedy, gdy proces jej tworzenia poprzedzi analiza konkurencji i preferencji Twoich potencjalnych/obecnych klientek.

0