Jak sprawić, żeby klienci wracali do Twojego salonu kosmetycznego? W dobie ogromnej konkurencji w branży usług kosmetycznych, bardzo trudno jest zaoferować coś, co wywoła “efekt wow”. Zabiegi w gabinetach są raczej podobne, ceny – również. Co może więc spowodować, że Twoi klienci będą lojalni? Wysoka jakość obsługi z pewnością ma na to ogromny wpływ.
Diagnoza potrzeb
Od czego zaczynasz, gdy przychodzi do Ciebie nowa klientka? Przestawiasz się z uśmiechem? Podajesz dłoń? A może od razu przechodzisz “do rzeczy”? Niezależnie od tego, czy klientka jest zdecydowana na konkretny zabieg, czy nie, warto na początku zdiagnozować jej potrzeby. Kilka pytań pomocniczych powinno wystarczyć, żebyś Ty utwierdziła się w przekonaniu, że zabieg, który wykonasz, będzie dokładnie tym, czego oczekuje klientka. Druga strona natomiast prawdopodobnie poczuje się lepiej wiedząc, że jest w rękach fachowca, który chce dla niej jak najlepiej.
Pamiętaj, że nie chodzi o to, żeby “bombardować” klientki milionem pytań… Powinny się czuć u Ciebie komfortowo, a nie jak na przesłuchaniu. Czasami, w trakcie tej wymiany informacji, zauważysz, że klientka potrzebuje nie jednego, a dwóch zabiegów. Warto wtedy pod koniec wizyty to zasygnalizować, np. zapraszając na kolejną wizytę i udzielając na nią zniżki. Czy dzięki temu klientka chętniej zapisze się do Ciebie na kolejny termin? Najlepiej sprawdź to sama.
Propozycja idealnie dopasowanej usługi
Po diagnozie potrzeb zaproponuj idealnie dopasowaną usługę. Jeśli tylko utwierdziłaś się w przekonaniu, że klientka wie, czego chce, powiedz na ten temat kilka miłych słów, podkreślając np. jej znajomość usług kosmetycznych. Co w sytuacji, gdy okaże się, że posiadasz w ofercie zabieg, który będzie jeszcze lepiej pasował do jej potrzeb? Możesz zasygnalizować, że oczywiście wykonujesz usługę, o której mówi, ale chcąc, żeby osiągnęła jeszcze większe zadowolenie, proponujesz zabieg Y. Jesteśmy przekonani, że zyskasz dzięki temu kilka “punktów” w prywatnym rankingu swojej klientki. W końcu każdej kobiecie zależy na jak najlepszym efekcie po zabiegowym.
Przekazywanie pełnych informacji w trakcie zabiegu
W trakcie zabiegu milczysz czy mówisz “o wszystkim i o niczym”? Zarówno jedna, jak i druga technika ma swoje zwolenniczki, jak i przeciwniczki. To, jak będziesz się zachowywać w trakcie zabiegu, dostosuj zawsze do klientki i jej aktualnego nastroju. Jedno jest pewne – zawsze powinnaś informować o tym, co – krok po kroku – robisz w trakcie zabiegu. Twoja klientka ma pełne prawo wiedzieć o każdym kolejnym Twoim ruchu. Dzięki temu będzie się czuła bezpieczniej i w przypadku jakichkolwiek pytań – może je zadawać na bieżąco.
“Wartość dodana” po zakończeniu zabiegu
Co robisz, by Twoja klientka doświadczyła w trakcie wizyty w Twoim salonie kosmetycznym “efektu wow”? Tym, co warto zaproponować, jest np. zniżka na kolejną wizytę (przy wyborze zabiegu, który dobrałaś na podstawie diagnozy potrzeb). Możesz również wręczyć jej kartę lojalnościową czy kartę stałego klienta. Dobrym pomysłem jest także dołączenie swojej wizytówki z adnotacją, że jeśli poleci Cię koleżance, obie otrzymają X procent zniżki. Możliwości jest naprawdę wiele – warto skorzystać z którejś z nich. Dzięki temu prawdopodobieństwo, że wybierze Twoje usługi po raz kolejny, zdecydowanie rośnie.
Bądźcie w kontakcie
Załóżmy, że zastosowałaś się do wszystkich naszych wskazówek, a klientka nie skorzystała z żadnej z metod zachęty, jakich użyłaś. Co wtedy? Jeśli podpisała zgodę na otrzymanie informacji marketingowych (np. w trakcie wypełniania karty klienta), możesz wysłać jej SMS i/lub mail z informacją o nowościach w ofercie. Jeśli podała dzień i miesiąc swoich urodzin – dobrym pomysłem jest zawsze wysłanie wiadomości z życzeniami i zniżką na kolejny zabieg. A może zmieniłaś ostatnio godziny otwarcia albo adres swojej siedziby? O każdej takiej kwestii informuj zawsze wszystkie klientki – niezależnie od tego, kiedy były u Ciebie po raz ostatni.
Zaopiekowany klient to lojalny klient?
Lojalny klient to osoba, która nie poprzestanie na jednej wizycie w Twoim salonie kosmetycznym. Nawet jeśli nie będzie przychodził regularnie, nie “skusi” go o 5 zł tańsza usługa w innym gabinecie. Oczywiście, czasami bywa tak, że czynniki losowe wpłyną na zmianę preferencji klientki. Warto jednak robić wszystko, co w Twojej mocy, żeby obecni klienci nie żegnali się z Twoim salonem po jednej wizycie. Jeżeli oprócz tego – wciąż będą się również pojawiali nowi – sukces masz gwarantowany!
Zainteresował Cię ten artykuł? Sprawdź relację Allepaznokci z targów beauty w Bolonii.
0